Dag 1 - Moskou

6 maart 2018 - Moskou, Rusland

Dinsdag 6 maart. Goedemorgen vanuit een koud Moskou! De afgelopen weken hebben in het teken gestaan van afscheid nemen van familie en vrienden, collega's en vooral ook het voorbereiden van onze wereldreis. Gister was het dan eindelijk zover. Om 4.00 uur ging de wekker en rond half 5 brachten Jellie en Albert ons naar Schiphol. We zijn vanaf Schiphol via Parijs naar Moskou gevlogen. Na een aantal flinke douane controles waarbij Yolanda in het russisch mocht uitleggen waar de pil voor bedoeld is ;) zijn we toch echt in Moskou. De backpacks zijn gelukkig ook goed aangekomen en de taxichauffeur stond al op ons te wachten op het vliegveld. Na een uurtje in de spits te hebben gereden zijn we rond 20.00 uur aangekomen in ons hotel. Een prachtig hotel op een super locatie. Na het hotel geinspecteerd te hebben zijn we direct naar buiten gegaan. Moskou leeft, overal prachtige verlichting en veel sneeuw. Onze eerste indruk van Moskou is goed, er hangt een goede sfeer. Een wandelingetje via het park leidde ons naar ons avondeten. In het park en rondom het hotel waren hordes 'wegwerkers' bezig om alle sneeuw weg te werken. Veel handwerk maar ook veel bulldozers.

De weerapp zegt dat het vandaag tussen de -17,9 en -7,6 graden zal zijn. We gaan ons vandaag tijdens de verkenning van Moskou dus goed inpakken! Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven en de attente berichtjes. We zullen jullie via deze weg zoveel mogelijk op de hoogte houden van onze avonturen.

1. Maja:
    6 maart 2018
    Wat leuk om te lezen! Geniet van Moskou vandaag!
  2. Janneska:
    6 maart 2018
    Wat een leuk verhaal! Heel veel plezier vandaag!!
  3. Janneska:
    6 maart 2018
    Wat een leuk eerste verhaal! Heel veel plezier vandaag!!
  4. Danielle:
    6 maart 2018
    Wauw het klinkt prachtig! Ben nu al benieuwd naar de foto’s😀
  5. Marjan:
    6 maart 2018
    Heel veel plezier en goede reis! Geniet ervan.
  6. Mem:
    6 maart 2018
    Wat leuk om te lezen lieverds verheug me al op jullie volgende verslag !
  7. Henk en trijnie de vries.:
    6 maart 2018
    Leuk om jullie zo te volgen. Een hele belevenis. Gr van jullie buurtjes.
  8. Martine Rizzitiello:
    6 maart 2018
    Het klinkt prachtig! Veel plezier daar.
  9. Sanne Pijl:
    Bbbrrrrrr koud! Desondanks geniet 🤩
  10. Annemiek Lukas:
    6 maart 2018
    Super leuk om te lezen! :-) Heel veel succes geniet ervan!
  11. Marian:
    6 maart 2018
    In welk hotel zitten jullie?
  12. Frank Huisman:
    6 maart 2018
    Wat leuk om dit op afstand mee te maken. Enjoy Russia! Mooi volk.

Groetjes uit Heule (België)
  13. Erik Liesbeth Sven Femka:
    6 maart 2018
    Superleuk om jullie te volgen! Veel reisplezier
  14. Lotte:
    6 maart 2018
    Haha in het Russisch Yo!! Ging je vast goed af ;-)
  15. Mirjam:
    7 maart 2018
    Leuk😀 veel plezier de komende dagen!
  16. Maaike de Graaf:
    8 maart 2018
    Koud!!!!!!!!! veel plezier en pas of voor de russiche vodka!
  17. Anja:
    9 maart 2018
    Foto's Moskou please? Lekker warm inpakken en op stap met de camera, laat ons maar mee genieten. Veel plezier luitjes!