Dag 1 - Moskou

6 maart 2018 - Moskou, Rusland

Dinsdag 6 maart. Goedemorgen vanuit een koud Moskou! De afgelopen weken hebben in het teken gestaan van afscheid nemen van familie en vrienden, collega's en vooral ook het voorbereiden van onze wereldreis. Gister was het dan eindelijk zover. Om 4.00 uur ging de wekker en rond half 5 brachten Jellie en Albert ons naar Schiphol. We zijn vanaf Schiphol via Parijs naar Moskou gevlogen. Na een aantal flinke douane controles waarbij Yolanda in het russisch mocht uitleggen waar de pil voor bedoeld is ;) zijn we toch echt in Moskou. De backpacks zijn gelukkig ook goed aangekomen en de taxichauffeur stond al op ons te wachten op het vliegveld. Na een uurtje in de spits te hebben gereden zijn we rond 20.00 uur aangekomen in ons hotel. Een prachtig hotel op een super locatie. Na het hotel geinspecteerd te hebben zijn we direct naar buiten gegaan. Moskou leeft, overal prachtige verlichting en veel sneeuw. Onze eerste indruk van Moskou is goed, er hangt een goede sfeer. Een wandelingetje via het park leidde ons naar ons avondeten. In het park en rondom het hotel waren hordes 'wegwerkers' bezig om alle sneeuw weg te werken. Veel handwerk maar ook veel bulldozers.

De weerapp zegt dat het vandaag tussen de -17,9 en -7,6 graden zal zijn. We gaan ons vandaag tijdens de verkenning van Moskou dus goed inpakken! Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven en de attente berichtjes. We zullen jullie via deze weg zoveel mogelijk op de hoogte houden van onze avonturen.